Automobilový priemysel zaznamenal za posledných pár rokov neuveriteľný rast. Len v USA bojuje viac ako 30 automobilových značiek o viac ako 17 miliónov osobných a nákladných automobilov, ktoré sa každý rok predajú.

Po celom svete existuje ešte viac značiek, ktoré predávajú všetko od malých ekonomických vozidiel až po miliónové luxusné autá. Avšak toto odvetvie je vysoko konsolidované – niekoľko veľkých spoločností vlastní takmer všetky významné svetové značky automobilov.

14 automobiliek ovláda spolu 62 značiek (Skye Gould / Business Insider)
Táto grafika nezahŕňa každú automobilku a každú značku. Namiesto toho to má byť vizuálne znázornenie množstva vplyvu a trhovej sily, ktorú má niekoľko veľmi výkonných spoločností. Výsledkom bolo, že neboli zahrnuté známe mená ako McLaren, Mazda, Subaru a Tesla, pretože nepatria k veľkým automobilovým konglomerátom. Ferrari sa neobjavuje, pretože bolo vyčlenené z FCA a vznášalo sa na newyorskej burze.