Hlavným dôvodom je veľká hmotnosť batérie. Preto všeobecne majú elektromobily podstatne vyššiu hmotnosť ako iné podobné vozidlá s benzínovým pohonom. Vezmite si napríklad GMC Hummer EV. Verzia Edition 1, ktorá má viacero batérií pre dlhší dojazd a väčší výkon, váži cez 4000 kg. To je zhruba trojnásobok hmotnosti Hondy Civic.
To má badateľné dôsledky na bezpečnosť, ale je to komplikovanejšie ako tradičné problémy, ktoré sa točia okolo súvislostí hmotnosti s rýchlosťou.
Pokiaľ ide o bezpečnosť pri náraze, táto dodatočná hmotnosť skutočne pomáha ľuďom vo vnútri elektrických vozidiel. Štatistiky poistných udalostí ukazujú, že pri nehodách je menej pravdepodobné, že by sa ľudia v elektrických vozidlách zranili ako v inak podobných vozidlách na iný pohon.
To by sa dalo pripísať skutočnosti, že elektrické vozidlá nemajú pod kapotou veľký kovový motor, takže majú viac prázdneho priestoru, ktorý môže tlmiť náraz. Rovnaké trendy v oblasti bezpečnosti platia aj pre hybridné vozidlá, uviedol hovorca Inštitútu pre bezpečnosť Joe Young. Hybridy tiež pridali na hmotnosti váhou z batérií, ako aj z motora pod kapotou.
Táto extra váha však môže byť zlou správou pre ľudí, ktorých pri nehode zasiahne elektrické vozidlo, pretože zvýšená sila nárazu sa prenesie na druhé, ľahšie vozidlo.
Ťažšie je lepšie – ale iba pre tých vo vnútri
Je to otázka jednoduchej fyziky. Keď dva pohybujúce sa objekty narazia do druhého, ťažší bude mať tendenciu pokračovať v smere, ktorým išiel. Ľahšie vozidlo naopak prudko zmení smer. Aj keď sa toto ľahšie vozidlo nerozbije, táto nepríjemná deformácia je pre ľudí vo vnútri zlá. Medzitým môže byť pre ľudí v ťažšom vozidle, ktoré si cestu prerazí, táto mimoriadna váha záchranou.
Aj iné elektrické vozidlá vážia viac ako podobné modely na benzínový pohon. Ford F-150 Lightning bude vážiť asi o 730 kg viac ako podobný nákladný automobil F-150 na plyn. Podobne elektrické Volvo XC40 Recharge váži asi o 600 kg viac ako Volvo XC40 poháňané plynom.
Najnovšie komentáre